Wednesday, March 28, 2012

cinta dalam hatiku

selalu hatiku teguh
yakin akan perasaanku
tetap akan pada cintaku
meluap-luap penuh dengan rasa kasih dan sayang
terhadap insan yang sangat aku cintai
demi membina istana yang bukan akhirnya di dunia
tapi di syurga

namun kadang-kadang
aku tertanya-tanya adakah penting elemen setia?
atau kerana cinta yang mendambakan syurga
elemen setia hanya untuk si bunga
bukan untuk si kumbang yang bebas mengaut cinta

dan bagaimana pula elemen percaya?
percaya akan cinta itu tetap bagiku
percaya akan terus ada cinta untukku
percaya si kumbang akan kembali setelah pergi
dan yang paling penting
percaya yang cinta itu bertambah dengan faktor usia
bukan berkurang dengan elemen curiga dan dusta

aku makin keliru dengan hatiku sendiri
aku tidak mahu curiga
namun acapkali hatiku kini ragu-ragu
bolehkah aku terus menaung cinta
tanpa mengharapkan setia
hanya berpandukan syurga

mampukah aku?

No comments: