Wednesday, October 19, 2011

Pimpinlah aku ke syurga

Suamiku
Telah lebih sedekad mencintaimu
Jarak masa kadangkala mengelirukan aku
Adakah aku masih yang kau cinta dulu?

Suamiku
Selama menempuhi jarak waktu itu
Bagaimana prestasiku?
Adakah aku menyenangkan hatimu?
Adakah aku membuatkan kau tersenyum?
Adakah menyentuhku membahagiakanmu?

Suamiku
Aku hanya manusia biasa
Sepertimu, aku juga mendambakan syurga
Namun pasti tiada redha Tuhanku tanpa redhamu

Dengan itu suamiku
Tatkala aku lalai dalam tanggungjawabku sebagai isterimu
Ketika kadangkala aku terlalu meminta-minta akan nikmat dunia
Menagih selalu kata-kata cinta darimu
Merayu-rayu lebih banyak masamu untukku

Maafkanlah aku
Aku cuma isteri alaf ini
Yang mudah hanyut dalam menongkah arus dunia
Namun tetap mendambakan syurga serta segala nikmatnya
Maka aku merayu suamiku
Jangan lepaskan tangan ku walau apa jua yang berlaku
Dan jangan jemu memimpinku......


AYu

2 comments:

mamifarish said...

LIKE..LIKE..sangat suka ngan puisi k.Ayu ni..

fazira said...

feewiitt~ ^^